Lenen bij de Groningse kredietbank

Hier vindt u handige informatie over lenen bij de Groningse kredietbank, zoals de voorwaarden en het rentepercentage.

Hoe gaat lenen bij de Groningse kredietbank in zijn werk en waarom is het zo goedkoop?

Lenen bij de Groningse kredietbank is niet voor iedereen weggelegd. De Groningse kredietbank biedt namelijk leningen aan tegen een laag rentepercentage, de zogenaamde sociale leningen. Het doel daarvan is dat juist de mensen die het niet zo breed hebben daarvan profiteren, en niet de mensen die genoeg geld hebben om gewoon een lening bij een commerciële bank aan te vragen. Maar waarom is lenen bij de Groningse kredietbank zo goedkoop? De Groningse kredietbank is onderdeel van de gemeente Groningen en de gemeente zorgt ervoor dat de kredietbank genoeg geld te besteden heeft. De kredietbank hoeft dus geen winst te maken, waardoor ze ook minder geld hoeven te vragen voor hun leningen. En daarom is lenen bij de Groningse kredietbank zo goedkoop.

Wie mag er lenen bij de Groningse kredietbank?

Om te mogen lenen bij de Groningse kredietbank mag iemands inkomen dus niet erg hoog zijn. Maar er zijn nog meer voorwaarden. Hier de voorwaarden, en de reden dat die gesteld worden, op een rijtje.

-Het inkomen mag 130% van het bruto minimumloon bedragen. Want anders zou iedereen zo’n goedkope lening kunnen afsluiten.

-Iemand moet in Nederland wonen, want anders moet deze persoon een lening aanvragen in zijn of haar eigen land om een chaos van leningen te voorkomen.

-Iemand moet een geldig identiteitsbewijs hebben. Dit is om aan te tonen dat iemand in Nederland woont en om er zeker van te zijn dat iemand is wie hij/zij beweert te zijn.

-Iemand is minstens 18 jaar oud. Logisch, want anders is deze persoon nog niet volwassen en mag hij/zij de verantwoordelijkheid van een lening nog niet dragen.

-Iemand moet een regelmatig inkomen hebben. Dat mag loon of een uitkering zijn. Dit is belangrijk om te kunnen lenen bij de Groningse kredietbank, omdat ze anders niet goed kunnen bepalen hoe veel iemand kan lenen en ook weer terugbetalen.

Wat kost het om te lenen bij de Groningse kredietbank?

Geld lenen kost geld, en lenen bij de Groningse kredietbank vormt daarop geen uitzondering. Sparen blijft altijd beter. Maar wanneer iemand toch wil lenen bij de Groningse kredietbank is het wel zo handig om de rentepercentages te kennen. Voor een lening van 0 tot maximaal 2500 euro betaal je bij de Groningse kredietbank maandelijks een rentepercentage van 11,2%. 2500 euro tot 5000 euro lenen bij de Groningse kredietbank kost maandelijks een rentepercentage van 10%. 5000 euro tot 7500 euro: rentepercentage van 9,8%. 7500 euro tot 10.000 euro: 8,9%. En tot slot het rentepercentage bij 10.000 euro of meer: 8,7%. Hoe hoger het geleende bedrag, hoe lager het rentepercentage wordt. Dat komt omdat de rente in procenten duurder wordt naarmate het bedrag groeit. 1% van 100 euro is 1 euro. 1% van 10.000 euro is al 100 euro. Dus als de rente over een bedrag hetzelfde zou blijven of zelfs zou toenemen, wordt de rente op een gegeven moment onbetaalbaar. Daarom is dat bij lenen bij de Groningse kredietbank anders geregeld. Want lenen bij de Groningse kredietbank is relatief goedkoop.

Bron: http://gemeente.groningen.nl/gkb/