Vestigingen van de gemeentelijke kredietbank

Kent u de gemeentelijke kredietbank, maar weet u niet of u binnen hun servicegebied valt? Lees hier over de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank.

Waarom is het belangrijk waar u de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank kunt vinden?

De gemeentelijke kredietbank is een instelling zonder winstoogmerk die poogt mensen met financiële problemen te helpen en hen tegelijkertijd uit de financiële problemen probeert te houden. Deze instelling is er in principe voor iedereen die het nodig heeft. Jong, oud, hoogopgeleid of streetwise, het maakt eigenlijk niet uit. Wie hulp nodig heeft, kan om hulp vragen en zal deze ook krijgen. Maar waar vindt u de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank?

Waar kunt u de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank vinden?

De gemeentelijke kredietbank werkt maar in een aantal provincies. Dat wil niet zeggen dat er geen schuldhulpverlening of financiële hulp verkrijgbaar is in de overige provincies, want dat is er wel, maar onder een ander naam en bij een andere instelling. De gemeentelijke kredietbank is actief in de provincies Drenthe, Overijssel, Flevoland en Groningen. In deze provincies zijn ze weer actief in maar liefst 23 gemeenten, namelijk:  Assen, Aa en Hunze, Borger-Odoorn, Dalfsen, Hardenberg, Haren, Marum, Hoogeveen, Staphorst, Leek, De Wolden, Meppel, Steenwijkerland, Midden-Drenthe, Noordenveld, Menterwolde, Noordoostpolder, Ommen, Stadskanaal, Tynaarlo, Vlagtwedde, Westerveld en Raalte. Woont u niet in één van deze gemeenten? Gaat u dan alstublieft alsnog op zoek naar hulp in uw eigen omgeving. Hulp is in heel Nederland verkrijgbaar en u moet zich niet laten weerhouden door wat zoekwerk, wanneer het resultaat een hulpverlener kan zijn die u uit de financiële problemen kan helpen. Maar de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank, van die specifieke organisatie, vindt u alleen in bovenstaande provincies in de genoemde gemeenten. In al deze 23 gemeenten biedt de gemeentelijke kredietbank haar diensten aan. Deze diensten bestaan onder andere uit het bieden van schuldhulpverlening, het overnemen van de financiën van mensen die zelfstandig wonen maar die dit door een lichamelijke of geestelijke beperking. Verder verstrekken ze bij de gemeentelijke kredietbank ook sociale leningen aan mensen die door omstandigheden geen lening kunnen krijgen bij een traditionele, of commerciële bank. Tot slot geeft de gemeentelijke kredietbank voorlichtingscursussen om zo te voorkomen dat mensen überhaupt in de financiële problematiek terecht komen.

Conclusie over de vestigingen van de gemeentelijke kredietbank en hun diensten

Alhoewel de gemeentelijke kredietbank en hun diensten niet overal in Nederland te verkrijgen zijn, zijn de mensen die wel door hen geholpen worden bij hen goed terecht gekomen. De gemeentelijke kredietbank beslaat met zijn diensten namelijk alle aspecten van het bijhouden van de financiën. Ze geven voorlichting, helpen mensen met beginnende problemen en proberen mensen met hardnekkige schuldenproblematiek uit hun financiële dal te halen. Juist doordat mensen van A tot Z geholpen worden, zou het zomaar kunnen dat de gemeenten waarin de gemeentelijke kredietbank actief is, minder financiële problematiek kennen. Dat wil echter niet zeggen dat de schuldhulpverlening en de voorlichtingsmogelijkheden in de rest van het land slechter zijn. In heel Nederland kunnen burgers geholpen worden bij hun problemen, en het valt aan te raden hier (wanneer nodig) gebruik van te maken.

Bron: https://www.degkb.nl/startpagina