Kredietbank Amsterdam

Kijk hier voor handige informatie over de sociale leningen en de schuldhulpverlening van de kredietbank Amsterdam.

Wat is de kredietbank Amsterdam en hoe kan deze kredietbank u van dienst zijn?

De kredietbank Amsterdam, ook wel gemeentelijke kredietbank Amsterdam of GKA genoemd, is een financiële dienst van de gemeente Amsterdam.  De kredietbank Amsterdam probeert de inwoners van de gemeente financieel bij te staan door middel van schuldhulpverlening of door het verstrekken van sociale leningen. Deze sociale leningen zijn weer onderverdeeld in verschillende soorten leningen, voor verschillende doelgroepen. Zo is er de sociale lening (een lening met een lage rente) voor mensen met een laag inkomen. En ook biedt de kredietbank de scholingslening, waarvan mensen een opleiding kunnen betalen. Het zou tenslotte zonde zijn wanneer een gebrek aan geld zou verhinderen dat iemand een studie kan volgen. Studeren kan er namelijk voor zorgen dat iemand zich verder kan ontplooien en ontwikkelen als mens.

De diensten van de kredietbank Amsterdam vallen dus samen te vatten als het verstrekken van sociale leningen en het verzorgen van schuldhulpverlening voor de inwoners van Amsterdam.

Is de kredietbank Amsterdam betrouwbaar?

Anno 2013 voelen steeds meer mensen de gevolgen van de economische crisis. Een groeiende groep mensen klopt aan bij de schuldhulpverlening, omdat ze hun lasten en hun schulden niet meer kunnen opbrengen. Omdat de doelgroep zo groot is, denken sommige mensen dat het een gat in de markt is om te gaan werken in de schuldhulpverlening. Sommige bedrijven vragen zelfs geld voor de aangeboden schuldhulpverlening, terwijl dat in Nederland verboden is! Bij zo’n malafide schuldhulpverlening wilt u natuurlijk niet terecht komen. Is de schuldhulpverlening van de kredietbank Amsterdam dan wel betrouwbaar? Hierin kunnen wij u geruststellen. De kredietbank Amsterdam is onderdeel van de gemeente Amsterdam. En een gemeente is weer onderdeel van de Nederlandse rijksoverheid. In Nederland kunnen we de overheid en hun diensten vertrouwen. U bent dan ook in goede handen bij de kredietbank Amsterdam. Zowel bij schuldhulpverlening als bij het afsluiten van een lening.

Op welke manieren kunt u een lening aanvragen bij de kredietbank Amsterdam?

Misschien bent u inmiddels wel geïnteresseerd in de sociale leningen van de kredietbank Amsterdam. Toch raden wij u aan om goed na te denken voordat u een sociale lening aanvraagt. Want een sociale lening is en blijft een lening, en geld lenen kost geld. U moet namelijk rente betalen over het geleende bedrag. Om u te helpen bij uw overweging, kunt u meer informatie opzoeken over de kredietbank Amsterdam en over sociale leningen. Op deze website kunt u nog twee artikelen vinden over de kredietbank Amsterdam. Verder is het misschien handig om te weten dat, wanneer u zeker bent dat u een sociale lening wilt aanvragen, u dit kunt doen via de website van de kredietbank Amsterdam. Hier kunt u een formulier aanvragen dat naar uw thuisadres wordt gestuurd, zodat u uw aanvraag schriftelijk kunt indienen. Ook kunt u ervoor kiezen om uw aanvraag digitaal te doen, via de website. Zorg er in ieder geval voor dat u een weloverwogen beslissing maakt en dat u de voorwaarden van de lening goed hebt gelezen. De financiële ruimte die een lening biedt kan leiden tot prachtige dingen, maar het lenen van geld blijft ook een ingrijpende beslissing.

Bron: http://www.amsterdam.nl/werk-inkomen/hulp-laag-inkomen/gemeentelijke/