Gemeentelijke kredietbank Den Haag

Bent u bekend met de gemeentelijke kredietbank Den Haag? Lees er hier alles over.

Wat is de gemeentelijke kredietbank Den Haag?

De gemeentelijke kredietbank Den Haag is eigenlijk hetzelfde als iedere andere gemeentelijke kredietbank: een dienst van de gemeente Den Haag die u financieel probeert te helpen.

Sommige gemeentelijke kredietbanken zorgen ook voor de schuldhulpverlening in de betreffende gemeente. De gemeentelijke kredietbank Den Haag niet, dat is echt een bank, voor sociale leningen. Overigens is er wel schuldhulpverlening beschikbaar in de gemeente Den Haag, net als overal in Nederland. De gemeentelijke kredietbank Den Haag verzorgt deze echter niet.

Wanneer kan de gemeentelijke kredietbank Den Haag u van dienst zijn?

Alles goed en wel, maar wanneer is de gemeentelijke kredietbank Den Haag interessant voor u? De gemeentelijke kredietbank Den Haag kan u vooral van dienst zijn wanneer u een sociale lening zou willen afsluiten of in ieder geval geïnteresseerd bent in de mogelijkheden van zo’n sociale lening. Een sociale lening is over het algemeen een lening voor mensen die bij een traditionele, commerciële bank geen lening kunnen krijgen door hun (persoonlijke) omstandigheden. De bank vindt het verstrekken van een lening aan deze mensen dan een te groot risico, en banken nemen (zeker sinds de economische crisis) niet graag risico’s. Bij deze persoonlijke omstandigheden kunt u denken aan ouderdom (want bij een ouder iemand zal het inkomen niet veel groter meer worden, en bovendien is het natuurlijk mogelijk dat deze persoon komt te overlijden voordat de lening volledig is afbetaald). Een andere factor kan het niet hebben van een echtgenoot of vaste partner zijn. In dit geval is de bank bang dat er niemand is om te helpen de financiële last van de schuld te dragen, wanneer dit nodig zou zijn. Als er dan iets verandert in het inkomen van een cliënt, is de kans groter dat hij of zij de lening niet meer kan afbetalen. Deze en andere factoren zijn risicofactoren, die soms maken dat het haast onmogelijk voor iemand wordt om een lening af te sluiten. Om te voorkomen dat deze mensen vervolgens nooit hun plannen uit kunnen voeren, wegens dit gebrek aan financiering, is er de sociale lening. Dit zijn leningen, speciaal bedoeld om deze mensen te helpen. De gemeentelijke kredietbank Den Haag verstrekt dus zulke leningen. Lukt het u niet om bij commerciële banken een lening af te sluiten? Maar hebt u echt behoefte aan een lening? Overweegt u dan eens om te kijken naar de mogelijkheden van een sociale lening. Wanneer u in de buurt van Den Haag woont, kan de gemeentelijke kredietbank uw oplossing verzorgen. Maar ook in andere gemeenten zijn er voorzieningen voor sociale leningen getroffen.

Conclusie over de gemeentelijke kredietbank Den Haag

De gemeentelijke kredietbank Den Haag kan u goed van dienst zijn wanneer u in of rondom Den Haag woont en u behoefte hebt aan een sociale lening. Bijvoorbeeld omdat commerciële banken u geen lening durven te verstrekken, terwijl u het gevoel hebt dat dan onterecht is.

Bron: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/loket/to/Geld-lenen-bij-de-Gemeentelijke-Kredietbank.htm